Pstrąg z patelni oraz sałatka z fetą, czarnymi oliwkami i pomidorkami

Pstrąg z patelni to alternatywa dla super-prostego pstrąga pieczonego. W tym przypadku jednak całe przygotowanie dania nie zajmie więcej niż 15 minut i nie spocicie się podczas przygotowania. Sprawdziłam i będąc wprawionym można to danie przygotować w przerwie reklamowej. Abby się sprawdziło musisz bezwzględnie używać dobrych i świeżych produktów. Zachęcam również do jedzenia większej ilości ryb. Mają mnóstwo zalet. Poza smakiem i dobrym wpływem na zdrowie są bardzo proste i szybkie w przygotowaniu.

Idea 15 minutowych obiadów w moim domu pojawiła się niedawno. W ciągu tygodnia przytłoczona jestem dużą ilością zajęć zarówno swoich, jak i córki. Z różnych względów ten rok szkolny jest rokiem przełomowym w naszym życiu więc siłą rzeczy moja koncentracja skupia się głównie na dziecku. Czasu na rzeczy tak przyziemne jak gotowanie w tygodniu jest coraz mniej. Staram się jednak aby ten brak czasu nie odbił się na jakości jedzenia. Mówię stanowcze nie tanim gotowcom z marketów.

Czasem jednak trzeba iść na kompromis i sięgać po półprodukty. Sięgam zawsze po sprawdzone marki i dokładnie czytam etykietki. W tym przypadku sięgnęłam po mieszankę sałat z pobliskiej Biedronki. Winegret przygotowałam sama bo zajmuje on tyle samo czasu co wersja z torebki a jest o wiele smaczniejszy.

Zrzut ekranu 2015-10-24 o 20.00.59

Składniki (dla 2 osób):

  • 2 świeże pstrągi
  • cytryna
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła
  • oliwa z oliwek
  • opakowanie dowolnej mieszanki sałat
  • garść pomidorków koktajlowych
  • małe opakowanie fety
  • sól i pieprz do smaku

Pstrągi oczyszczamy z łusek (najlepiej przy użyciu niewielkiego ostrego noża szybkimi ruchami przeciwnymi do kierunku rośnięcia łusek) i dokładnie myjemy. Osuszamy na ręczniku papierowym. Odcinamy głowę (nadaje się idealnie do przygotowania bulionu rybnego) a na skórze robimy niewielkie nacięcia. Nacieramy je obficie solą i pieprzem. Połowę masła mieszamy razem z posiekanymi 2 ząbkami czosnku i wkładamy do brzucha ryby. Dwa plasterki cytryny przekrawamy na połówki i wkładamy obok masła. Odstawiamy.

Patelnię rozgrzewamy z niewielką ilością oleju rzepakowego (tłuszczem przesmarowujemy dosłownie jej powierzchnię). Dodajemy pozostałe masło oraz pozostałe ząbki czosnku (zgniecione). Gdy tłuszcz się roztopi układamy na nim pstrągi i smażymy po 3-4 minuty z każdej strony.

W czasie gdy ryba smaży się na patelni przygotowujemy sałatkę. Sok z połowy cytryny oraz 3-4 łyżki oliwy z oliwek mieszamy w niewielkiej miseczce (najlepiej w słoiczku). Doprawiamy solą i pieprzem. Intensywnie mieszamy. Mieszkankę sałat przekładamy do dużej miski. Dodajemy pokrojone na plasterki oliwki, przekrojone na ćwiartki pomidorki oraz pokrojoną w kostkę fetę. Tuż przed podaniem polewamy całość przygotowanym wcześniej dressingiem i dokładnie mieszamy.

One Comment

  1. Pingback: Pstrąg na szybko - pieczony w piekarniku

Dodaj komentarz